zaterdag 8 oktober 2011

Het nieuws!



V3ov-10b-1

Vaak is het niet leuk om het nieuws te volgen.
Maar soms zitten er interessante dingen bij.
Ik zal er 3 per zaterdag op mijn blog zetten.
Zodat je kan me discussiëren over het onderwerp, en toch nog met plezier het nieuws kan volgen!


NS pist naast de pot met plaszak


Je leest het goed, een plaszak.
Het is geen grap maar juist harstikke sirieus,

Na maanden vergaderen heeft de NS een oplossing gevonden voor de treinen zonder wc: de plaszak. De treinreiziger met hoge nood kan voortaan zijn behoefte doen in de lege cabine van de conducteur. 

Voor mannen en vrouwen zijn dezelfde zakken beschikbaar. Eenmaal gevuld kunnen ze in de trein worden achtergelaten. Reizigersvereniging Rover is wel blij met de maatregel, maar benadrukt dat het een noodoplossing is. 'Voor mannen lijkt me de plaszak namelijk handiger dan voor vrouwen', zo denkt de mannelijke woordvoerder van de organisatie.

Ik zie mezelf niet met zo'n plaszak zitten, Wat een goor idee!! Je zou maar in die cabine staan en daarvoor is er een dronken man naast zijn plaszak gaan pissen. Die vloer is dan super vies!

Hier is het filmpje over de plaszak!







Griekenland koopt 400 tanks van Amerika



Op de rand van faillissement koop Griekenland even 400 tanks van Amerika. Voor mij is het een raadsel.

De Grieken lenen al jaren miljarden euro's (ook van Nederland), maar betalen het nooit terug.De kosten daarvan lopen in de honderden miljoenen euro's.

Mijn idee gaat naar, zou Griekenland een oorlog willen beginnen. Als je geen geld hebt kan je geen eten kopen.
En geen eten, lijdt tot hongersnood. Mensen worden gek en trekken wapens en zou mogelijk een oorlog kunnen beginnen. 

Waar ik me over verbaas is dat het niet in het Nieuws op tv word medegedeeld. Het geeft me een bang gevoel dat ze het achter willen houden, zodat mensen niet in paniek raken.



Foto: ANP



Regering wil megaprovincie maken


Het kabinet wil dat de provincies Noord-Holland, Utrecht en Flevoland fuseren tot één grote megaprovincie maken. Minister Donner van Binnenlandse Zaken denkt dat een fusie een goede manier is om meer samenwerking af te dwingen. 

Zelf vind ik het maar raar, want ik heb het idee dat als ze samen werken dat er geen verandering meer in zou komen. Het word alleen maar meer hetzelfde gemaakt. Daarmee bedoel ik dat Noord-Holland en Flevoland bijna niet meer te onderscheiden zou kunnen zijn in de toekomst. Ik vind het zelf dat ze het niet moeten doen. Het is alleen maar jezelf meer werk geven! 

Maar eerder deze week vertelde de tweede kamer dat ze niks voor dit plan voelen


Foto ANP.jpg


Ik hoop dat jullie het interessant vonden en weer wat hebben opgedaan.
Laat een reactie achter om me te laten weten wat je ervan vond.
En nog een fijne dag xoxo Channah





Geen opmerkingen:

Een reactie posten