zaterdag 7 januari 2012

Muziek over de wereld

De post gaat over muziek over de hele wereld.
Er is natuurlijk onwijs veel muziek.
Maar van de continenten Europa, Amerika, Azië en Afrika heb ik 2 goede nummers gekozen.


Als 1ste begin ik met Afrika.


Wes met het nummer Alane.
Ik ken het nummer door Mama Appelsap.
Er zijn behoorlijk wat rare teksten te horen.
Waardoor ik het nummer wel leuk vind =)

Ik wist geen nummers meer, dus ik ben ff gaan surfen en vond dit nummer
Banfana banfana - South african.
Ik vind het een super vrolijk dans nummer.
En je hoort de vuvuzela, die je volop kon horen bij de wedstrijden van het WK.
Al vond ik er tijdens de wedstrijden niet veel aan xD.
Maar dit is wel een leuke nummer =)



Als 2e komt Amerika
We kunnen allemaal wel een nummer opnoemen van Amerika.
Dus het zoeken van muziek was voor deze ook heel erg makkelijk.

Never shout never met het nummer liar lair.
Ik had al een tijdje van de band gehoord.
Maar toen ik dut nummer hoorde vond ik het fantastisch.
Dus vandaar dit nummer.

En ze is niet te vergeten. Beyoncé met het nummer Love on top.
Ik vind dit een tegek nummer!
Love it!
En het nummer is van beyoncé nog niet zo heel erg bekend.
Extra leuk dus.


En dan gaan we nu naar het 3e continent: Azië

B1A4 met het nummer beautifull target.
Ik luister dit nummer echt al super lang.
Ik ben zelf al helemaal weg van de aziatische style. 
En ik vind dit clipje ook super grappig.


Girls generation met het nummer Run Devil Run.
Er is een gecoverde verzie van door Ke$ha.
De verzie van Ke$ha is helemaal engels.
Maar deze is op het refrein na helemaal aziatisch.
Ik vind zo goed als alle nummers van Girls Generation goed, maar deze slaat wat meer aan bij mensen =D
Vanwegen de engelse stijl die erin verwerkt is.


Als 4e komt natuurlijk Europa:

Wow oh wow van Jedward (John & Edward)
Ik ken het nummer doordat ze mee deden aan het eurovision waarbij ze het nummer Lipstick zongen.
Dit Iers pop duo deed het daarom ook super.
En speciaal is dat ze nog eens tweeling zijn ook.


Gitana van Shakira.
Ik heb bewust voor de spaanse verzie gekozen, omdat ze spaans is.
De engelse verzie is Gypsy.
Al vanaf jongs af aan zag ik haar op tv (TMF)
En na alle jaren die voorbij zijn gegaan luister ik er nog maar al te graag naar.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten